Mitt rum

Hej! Det har varit mycket som är nytt och som har fått fixats här på internatet. Som när jag kom hit i lördags så hade jag inget internet på mitt rum, ingen glödlampa till vissa lampor, ingen krok att hänga myggnätet i. Sen i söndags gick vår toalett i vårt rum sönder som fixades igår. Nu är det mesta fixat, nu ska jag bara köpa lite mer inredning till mitt rum.
Dessa dagarna har vi varit på Junction, gått i skolan, badat och mest lärt känna varandra.
I måndags så gick vi till Junction för att fixa simkort till våra mobiler vi ska ha här i Kenya. Det tog oss två timmar eftersom här måste man fylla i ett papper och ha med sitt pass, så att de vet vem man är. I detta land är det ingen som stressar, i denna affären var det ca. 30 personer som skulle ha hjälp och de gick i lugna takter. Det var en som hade en kund nästan hela tiden vi var där och hon såg inte alls stressad ut. Så det är lite skillnad här gentemot Sverige så det är kul.
Här kommer lite bilder på mitt rum, det är mysigt men det ligger längst bort i korridoren från alla. Jag älskar dock min garderob.
DSC_0004

DSC_0007

DSC_0008

DSC_0009

DSC_0010
Hoppas det är bra uppe i Sverige.

One thought on “Mitt rum

Leave a comment