Barnhem i Kawangware

Hej i söndags var jag, Hedvig, Anna och Viola på ett barnhem i Kawangware, Kawangware är en annan slum i Nairobi där de flesta av personalen som jobbar på skolan bor. Vår busschaufför Jonah har en kyrka där som supportar det här barnhemmet där det bor 40 barn som är mellan 2-14 år gamla. Vi var där och lekte med barnen hela förmiddagen.
Det är sådana här upplevelser som jag kommer minnas och glädjas mest av när jag kommer att titta tillbaka. Att jag får chansen att träffa dessa underbara människorna och verkligen känna att vi kan hjälpa till. Jag kommer evigt vara tacksam för att jag får uppleva det här året.
DSC06550

DSC06558

DSC06560

DSC06566

DSC06573

DSC06578

DSC06590

DSC06592

DSC06599

DSC06609

Idag ska jag och resten av alla elever som går east african development kolla på en film på bio som heter The Good Lie.

Leave a Reply

