Jullov i Nairobi

Hej kompisar längesen nu, jag har haft ett fantastiskt lov med besök från Sverige. Mamma, pappa, Pontus, Axel och Hanna har varit här. Nu har jag skrivit en del blogginlägg och det här blir ganska långt men jag hoppas ni gillar att läsa.
22 december- Klockan halv nio fick jag äntligen träffa mamma, pappa och Pontus igen efter 129 dagar ifrån varandra, åh vad lycklig jag var. Den dagen tog vi det bara lugnt, var på skolan och på vårt hotell och fixade.
23 december- Det här var också en dag var bara tog det lugnt, vi gick till Toi och handlade, låg vid poolen och på kvällen åt vi och sen vid elva kom Axel och Hanna.

24 december- Julaftonsmorgon åt vi frukost tillsammans allihop och sen var det dags för julklappsöppning. Jag fick jätte fina presenter även fast jag inte hade önskat mig någonting. Jag fick en present från mina fina tjejer där hemma som en överraskning och åh vad glad jag blev. På dagen tog vid det lugnt och låg vid poolen. På kvällen så åkte vi först till skolan för att fika med glögg och pepparkakor tillsammans med min, Amanda och Louise familjer. Efter det åkte vi alla tillsammans till Karen Coffe Garden, väldigt gott och mysigt!

25 december- Den här dagen hade vi planerat att åka till Nairobi National Park men när vi vaknade på morgon spöregnade det ut så vi ställde in det och tog det dagen efter. Så den dagen tog vi det lugnt, var på Toi, Masai marknaden och sen tog vi det lugnt vid poolen. På kvällen hade vi beställt bord på en brasiliansk restaurang, vi fick äta hur mycket kött vi ville. Efter det åkte vi hem mätta och glada.

26 december- Safaridag, den här dagen kommer i ett separat inlägg senare.
27 december- Idag hade vi bestämt oss för att åka till Karura forest för att promenera. Det blev väldigt lyckat, vi gick till vattenfallet och där hade vi picknik. Efter det hängde vi i lianer och besökte grottan.

28 december- Söndag och jag ville visa dem vår busschaufför Jonas kyrka som ligger i en slum som heter Kawanguare. Efter att vi hade varit där så åkte vi till Yaya, åt lunch och gick på Masai marknaden.

29 december- Idag så åkte vi till elephant orphanage och tittade på elefanter. Efter det åkte vi till impala och åt lunch sen låg vi vid poolen. På kvällen åkte vi till Junction och åt middag sen åkte vi till hotellet och packade.

30 december – 6 januari – Diani Beach, det här kommer i ett separat inlägg senare.
6 januari – Väl tillbaka i Nairobi och den här dagen tog vid det lugnt och myste.
7 januari – Sista dagen, den här dagen åt vi lunch på Java sen spelade jag och Pontus squash, på kvällen åt vi middag tillsammans, halv sex på morgonen dagen efter var det dags för ett hejdå. Usch jag hatar att säga hejdå, jag hatar att lämna människor jag älskar. Men som tur är så träffa jag dem snart och då får jag krama dem igen.