Fältstudieresa Part 2

På torsdagen var det dags för ett besök på St. Christine Education Center. Skolan är främst för barnhemsbarn och den är startad och sponsrad av några svenskar. När vi kom dit sprang alla de nyfikna barnen ut och välkomnade oss glatt. De samlades alla runt en flaggstång och sjöng en sång för oss. Efter det fick vi gå runt och titta på skolan och prata med de alla hundratalsbarn som fyllde klassrummen och skolgården med deras glada skratt. Vi fick en massa frågor ställda till oss och alla barn ställde mer än gärna upp på bild som de sen skrattade glatt åt när de fick se. Vi spelade också en fotbollsmatch mot dem där resultatet blev 2-2. I slutet fick vi även se en teater som de hade övat in.

Den här skolan är verkligen en skola som sprider glädje. Jag har nog aldrig känt den här lyckan jag hade den dagen. De gav mig hopp om att det fortfarande finns goda människor i vår värld. Det här är en dag som kommer finnas med mig länge och alla dessa barn och deras glädje ligger mig varmt om hjärtat. En dag hoppas jag att alla dessa barns drömmar kommer att slå in för då kommer vår nästa generation bli en fin generation.
DSC_0156

DSC_0161

DSC_0162

DSC_0163

DSC_0168

DSC_0169

DSC_0171

DSC_0184

DSC_0185

DSC_0188

DSC_0191

DSC_0193

DSC_0198

DSC_0206

DSC_0207

DSC_0212

DSC_0216

DSC_0221

DSC_0224

DSC_0230

DSC_0238

DSC_0241

DSC_0255

DSC_0274

Leave a Reply

