Sju månader

Kan ni förstå att jag har varit i sju månader? Tiden går verkligen så fort här, verkligen inte bra när det snart börjar lida mot sitt slut…
I måndags valde Hanna och jag oss för att fira att vi har varit här i sju månader med att äta frukost på Art. Eftersom båda hade sovmorgon så passade det utmärkt. Vi delade på våfflor och en müsli, väldigt gott!
IMG_3321

IMG_3326

Processed with VSCOcam with c1 preset

I fredags fick jag ett ryck och valde att möblera om på mitt rum. Resultatet blev bra och nu är det mysigt igen.
IMG_3346

IMG_3347

Igår efter fotbollsträningen så var vattnet slut på våra privata toaletter, de sa till oss att det fanns vatten i omklädningsrummet vid poolen. Så dit gick alla men vattnet var för varmt så det gick inte att duscha och det fanns inget kallvatten. Vilket resulterade i att vi fick bada i poolen.
Det här ger mig en tankeställare. Egentligen ska det vara regnperiod här nu men istället är det torrt och vattenbrist lite överallt i landet. Igår tog vattnet slut på vår skola, är det ett tecken att miljöförstöringarna når oss? Det är svårt i Sverige att förstå vad det är som händer med miljön eftersom Sverige ligger bra till geografiskt och det är ett rikt land som inte påverkas så mycket. Men i Kenya så når miljöförstöringarna oss, hade jag inte bott i Kenya hade jag aldrig förstått vad vi drabbar oss själva för.
Så snälla du tänk en extra gång, är det verkligen värt att köpa den där tröja som du redan har två nästan likadana av? Eller att ta bilen till skolan när det tar tio minuter att gå?
IMG_3353

Leave a Reply

