Hem

Igår fick vi ett mejl från vår boardingmentor Karin där hon skrev precis som jag känner. Tiden går så himla fort och snart står jag där på flygplatsen igen. Men den här gången lämnar jag något, något som betyder så himla mycket för mig. Det som jag kommer lämna med ett hål i hjärta, Kenya kommer alltid finnas kvar och jag kommer komma tillbaka en dag men den dagen utan att alla elever finns kvar. Jag kommer aldrig kunna komma tillbaka till det här igen, det som just nu är mitt hem. Men jag kommer ta vara på allt jag har upplevt här och jag skulle aldrig någonsin välja bort det här året mot något annat.
Här är mejlet:
”Nu har det gått lång tid sedan sist och det är bara ett par veckor kvar av den här Kenya-vistelsen! Den senaste tiden har varit mycket intensiv med många inlämningar och prov för eleverna, vilket kommer fortsätta även under nästa vecka och en bit in på den sista veckan för somliga. Samtidigt är det nog mycket blandade tankar och känslor som rör sig hos ungdomarna, med kommande separationer från Kenya och från nya vänner samt glädje och förväntningar att komma hem. Det kan kännas ganska abrupt att plötsligt behöva åka hem efter en mycket intensiv tid i skolan.
Jag hoppas att både ni föräldrar och era barn är nöjda med året och att ni får ett riktigt kärt återseende om ett par veckor! Jag hoppas att era barn har många levande positiva minnen från året och att ni kommer få ta del av de flesta av dessa. Hur roligt det än blir för eleverna att komma hem till Sverige, er, vännerna mm så kom också ihåg att de har lämnat en vardag, Kenya och vänner här. Det kan komma att kännas rättså tomt och sorgligt, kanske inte påtagligt de första dagarna, men kanske efter några dagar eller några veckor. Så lyssna på dem och ha tolerans för eventuella lite deppigare dagar emellanåt och var nyfikna på deras Kenyaliv! Gärna över lång tid framöver :)”

11104338_10206759919146390_1080131862_n

11124076_10206759913106239_765600451_n

DSC00361

DSC_0058

Leave a Reply

